18 Ocak 2011 Salı

Craft material / Craft malzemeleri

Türkiye'de(aslında ben sırf Istanbul'u biliyorum, başka şehirlerde çok iyi atölyeler varsa nolur web sayfası yapsınlar!) crafting sektörü maalesef yerlerde sürünüyor. Anlayamıyorum bizim kadınımızın eli herzaman meşguldur halbuki, annesi dikiş bilmeyen heralde pek azdır aramızda. Şimdiki nesil mi ilgisiz yoksa burada da mı maddi sıkıntılar vuruyor bilemiyorum ama zannetmiyorum, hobi sektörü 2001'deki krizden sonra patlama yapmıştı, en çok o zaman parasızdık hepimiz. Blog okumaya başlayana kadar kendimi bu konuda çok yalnız hissediyordum, etrafımda herkes konuya ilgisizdi, evde uğraşabilecek bir hobi olmasına sadece çalışmayan insanların yaptığı birşey gözüyle bakıyordu çevremdekiler. Bloglar dünyanın 4 bir yanında benim gibi insanlar olduğunu bana gösterdiği için çok mutluyum. Neyse dün Remzi Kitabevinde Martha Stewart'ın kitabını bulunca çok sevindim ve hemen aldım, çünkü craft kitapları çok az, Türkçe olanların çoğu da bin yıllık kitaplardan tercüme. Dergi ise sıfır(hala 2002-2003 yılı sayılarını satıyorlar, şaka gibi!). Bugün sitesine girip baktım, oldukça yeni bir kitap, bu arada Martha Stewart Amerika'nın mükemmel ev hanımıdır ya sitesinde yok yok, linki burada. http://www.marthastewart.com/ . Sırf bu sitede bile bizim Türkiye'de bulabildiğimizden kat be kat fazlası var.
Pasta kurabiye süsleme ile ilgilenenleri ele alırsak örneğin ciddi maliyetlerle çok kısıtlı bir ürün yelpazasine ulaşabiliyorlar. Ben kurabiye kalıbı diye 30TL'ye satılan çiçek şeklinde kalıpları, büyük bir kırtasiyenin hobi bölümünden 7TL'ye almıştım. Halbuki gayet küçük bir kasabada olan gayet küçük şu dükkana bakın http://thefarmchicks.typepad.com/farmchicks/2011/01/following-through.html.Biz daha Wilton'un malzemelerini bile bulamıyoruz adam gibi.http://www.wilton.com/ sadece bakıp iç çekebiliyoruz. Takı konusunda diyeceğim yok, takı malzemesi satan dükkan sayısı oldukça azalmasına rağmen yine de çeşit ve kalite bakımından çok güzel dükkanlar var. Mesela Kadıköy'de Aylin bijuteri, o da tamamen Aylin'in şahsi çabasıyla bence http://www.aylin.com.tr/. Dekoratif Boyama konusunda ise varolan malzemeler çok kısıtlı ve hep aynı. Bu konuda çalışan atölyeler hergün biraz daha azalıyor İstanbul'da :( Şu an en donanımlı ve orjinal şeyler yapan atölye (web'de olan diyelim) Ankara'daki Atölye Beyaz, tabi bunda dekoratif boyama eğitmeni ve gördüğüm en yaratıcı insanlardan biri olan Ece Aymer'in payı büyük http://favoritehometovisit.blogspot.com/ . Ben sırf Atölye Beyaz için Ankara'ya gidenlerdenim:) sayımız da az değil bu arada!! Bu arada kimse yazıları okumuyorken böyle uzun uzun bişeyler anlatmak da çok bomba oldu :)

2 yorum:

~*~ saskia ~*~ dedi ki...

Thanks for all the links, off to check some. Your blog is lovely!!

Enjoy the weekend xx

hobivakti dedi ki...

Tamda Ece Aymerin bloğunu önerecektim ki, zaten bilenlerdenmişsin üstüne birde ziyaret etmişsin. :)

Verdiğin linklere bakacağım şimdi. Teşekkürler.

Bu arada dekupaj resimleri ararsan ekip olarak uğraştığımız bloğu öneririm. :)

http://dekupajresim.blogspot.com